Düzce’de Bidonla Akaryakıt Alımına Yasak! Yeni Tedbirler Yürürlükte


DÜZCE – Türkiye genelinde artış gösteren orman yangınları nedeniyle Düzce Valiliği, yangın riskini en aza indirmek amacıyla yeni tedbirler aldı. 29 Temmuz 2025 tarihli ve 2025/07 sayılı Valilik Kararı ile il sınırları içerisinde açıkta ve kapla akaryakıt alımına sınırlama getirildi.


Yeni karara göre, Düzce’de akaryakıt istasyonlarından bidon, şişe veya benzeri kaplarla yakıt alımı ve satışı, sadece zorunlu haller dışında tamamen yasaklandı. Zorunlu durumlarda ise kimlik bilgileri ve yakıt alım sebebinin belgeye dökülmesi, ilgili kolluk birimine bildirilmesi şart koşuldu.
Çim biçme makineleri, motorlu testereler ve yerinden hareket ettirilemeyen araçlar gibi istisnai durumlar kapsam dışı bırakılırken, yapılan tüm yakıt satışlarının kayıt altına alınacağı, belgelerin akaryakıt istasyonlarında güvenli şekilde saklanacağı ve kolluk kuvvetlerine de 24 saat içerisinde bildirileceği belirtildi.
Valilik, alınan bu kararların sadece yangın riskini azaltmak amacı taşıdığını vurgularken, vatandaşlardan da hassasiyet beklediğini kamuoyuyla paylaştı.






